Purnama di Bumi Pahang

menyuluh kelam kehidupan orang Pahang

Projek Untuk Siapa?

Posted by alahmadi di Februari 9, 2009

Kedai Untuk Siapa? Projek Siapa Punya?

Kedai Untuk Siapa? Projek Siapa Punya?

Sudah beberapa tahun aku berulang alik melalui Kg Kuala Teh, Jerantut. Maksudnya sudah jenuh aku melihat bangunan rumah kedai projek luar bandar yang sudah lama siap dibina namun masih belum dimanfaatkan. Sebenarnya jika kita rajin mengambil gambar foto, banyak projek-projek seumpama ini yang dibina oleh kerajaan BN Pahang tetapi tidak digunakan. Antaranya ialah di Lebuh Raya Tun Razak, Keratong (berhampiran Bukit Serok), berhampiran Masjid Kg. Chempaka, Lanchang dan lain-lain.

Misterinya, apakah projek ini benar-benar dirancang untuk membantu usahawan luar bandar atau sekadar untuk merasionalkan penggunaan bajet dan dibuat untuk manfaat golongan kontraktor tertentu??? Misteri ini tidak dapat  dibongkar kerana ketiadaan suara atau wakil alternatif di dalam Majlis Daerah atau Pihak Berkuasa Tempatan (PBT). Ini kerana hampir keseluruhan anggota Majlis PBT adalah dari kroni parti memerintah. Sementelah lagi budaya pengurusan tidak telus yang mengulit PBT di seluruh negeri Pahang, selagi BN berkuasa…..

Satu Respons kepada “Projek Untuk Siapa?”

  1. wehhhhh ….. ada satu lagi projek …. paling teruk …… kalau deme gi ke kuala tahan …. dlm sekilometer dari jeti kuala tahan tu ada bandar baru …… kawas berenti singgah kat situ nak solat …. ada surau kat situ tapi kawasa rasa kat dlam malaysia ni take de lagi kawas juga surau yg sekotor itu …. deme tengok laa sendiri ….. kawas nak solat dlam tu pun tak tergamak ….. solat kat luar surau lagi bersih ….. kawas tak de kamera nak ambilll gambar nyeee….

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: